• 24 KW. 24

    Szkolenie Sketchnoting i myślenie wizualne oraz Design Thinking w praktyce

    Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt. “Sketchnoting i myślenie wizualne” oraz “Design Thinking w praktyce”.
    Szkolenie z Design Thinking odbędzie się 26 kwietnia w godz. 12:00-20:00, natomiast szkolenie z Sketchnotingu odbędzie się 27 kwietnia w godz. 10:00-18:00 w INKU Inkubatorze Sektorów Kreatywnych. Nasi prowadzący to Ania Staśkiewicz i Jakub Cichocki. Dodatkowo zorganizowane zostaną spotkania online w wymiarze łącznie 4 godzin, które zostaną ustalone wspólnie z prowadzącymi i uczestnikami szkolenia. Po ukończonym szkoleniu każdy z uczestników oraz każda z uczestniczek otrzymają certyfikat.

    CO: Szkolenie Sketchnoting i myślenie wizualne i Design Thinking w praktyce
    GDZIE: INKU Inkubator Sektorów Kreatywnych al. Wojska Polskiego 90
    KIEDY: 26-27 kwietnia 2024
    ILOŚĆ UCZESTNIKÓW NA KAŻDE SZKOLENIE: 20 osób
    FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: Sketchnoting i myślenie wizualne – https://tiny.pl/d91w9
    FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: Design Thinking w praktyce – https://tiny.pl/d91cj
    ORGANIZATORZY: Stowarzyszenie Media Dizajn oraz INKU Inkubator Sektorów Kreatywnych
    KONTAKT: Magda Roman e-mail: mroman@mediadizajn.pl tel.: 91 424 04 64

    Udział w szkoleniach jest całkowicie bezpłatny.

    “Sketchnoting i myślenie wizualne” to szkolenie, które będzie idealne dla osób, które chcą nauczyć się tworzyć notatki wizualne od podstaw. Zapraszamy na fascynujące szkolenie, które otworzy przed Tobą nowe możliwości w pracy zespołowej i kreatywnym myśleniu! Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności myślenia wizualnego oraz wykorzystywaniu notatek jako potężnego narzędzia w pracy zespołowej.

    Czy chcesz odkryć, jak za pomocą prostych rysunków i symboli możesz skutecznie komunikować swoje pomysły? Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wykorzystać myślenie wizualne, aby jeszcze lepiej współpracować z innymi w zespole?

    Nasze szkolenie pomoże Ci opanować techniki myślenia wizualnego, nauczy, jak tworzyć efektywne notatki wizualne oraz jak wykorzystać je do rozwijania kreatywności i efektywności w pracy. Dowiesz się co to jest Sketchnoting. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym czy doświadczonym profesjonalistą, to szkolenie jest dla Ciebie!

    Dołącz do naszej grupy, aby eksplorować świat myślenia wizualnego, zdobywać nowe umiejętności i inspirować się kreatywnością innych uczestników. Czekają na Ciebie praktyczne ćwiczenia, cenne wskazówki oraz interaktywne sesje, które pozwolą Ci od razu zacząć wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

    Informacja o prowadzącej: Ania Staśkiewicz
    Graphic recorderka, sketchnoterka, facylitatorka graficzna, trenerka myślenia wizualnego. Za pomocą obrazów i słów wyjaśnia skomplikowane idee i przekształca je w angażujące historie. W 2022 roku zorganizowała w Szczecinie 5. International Sketchnote Camp, ściągając do Szczecina praktyków wizualnych z całego świata. Wykładowczyni ZPSB. Wykorzystuje metody myślenia wizualnego w biznesie i edukacji, sprawiając, że przekazywane informacje stają się atrakcyjniejsze, łatwiejsze do zapamiętania i bardziej zrozumiałe. Obala mit, że rysowanie to super moc wypływająca z talentu. W swojej pracy wykorzystuje wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami i tworzeniu systemów proceduralnych. Zawodowo fascynuje ją oddziaływanie wizualizacji na mózg, pamięć oraz rozumienie i przyswajanie informacji. Współpracowała z markami takimi jak Medicover, KGHM, Miele, Loreal, Bosch, BEKO, Samsung, Orange, ABB, EuroAGD, Veolia, Bosman
    czy Kompania Piwowarska. Prywatnie jest mamą Hani i Kuby. Uwielbia salsę (ma ponoć latynoskie serce), podróże, fantastykę oraz SUPy i oczywiście sztukę, szczególne miejsce w jej sercu mają dzieła Picassa.

    Istotą warsztatu Design Thinking jest zrozumienie idei projektowania usług w oparciu o człowieka i jego potrzeb. Nabycie umiejętności zastosowania metody Design Thinking, w tym kolejnych etapów projektowania, tj.: empatyzacji, definiowanie potrzeb, generowania pomysłów, prototypowania oraz testowania. Celem praktycznym jest uzyskanie kompetencji posługiwania się narzędziami realizującymi ideę projektowania usług w oparciu o realne potrzeby. Umożliwienie korzystania z metody Design Thinking w realizacji projektów firm, organizacji oraz własnych celów. Cały warsztat oparty jest na pracy praktycznej uczestników. W trakcie szkolenia uczestnicy przechodzą cały proces w praktyce, aby jak najlepiej poczuć i poznać metodę.

    Czego będzie dotyczyło szkolenie?
    – Empatyzowanie: Najważniejszy etap stojący zawsze u podstaw każdych warsztatów Design Thinking. Głównym celem empatyzacji jest odkrycie potrzeb i przyzwyczajeń Klienta lub innej osoby stojącej w centrum Design Thinking. To tutaj otwieramy się na wszystkie przemyślenia i obawy drugiej osoby, minimalizując obszary niewiedzy. Bez informacji zwrotnej uzyskanej na tym etapie pozostałe kroki mogą okazać się nieskuteczne.
    – Definowanie potrzeb: Kolejnym krokiem Design Thinking jest zdefiniowanie potrzeb na podstawie uzyskanych wcześniej informacji. W tym miejscu możemy wcielić się w naszego Klienta i dostrzec nie tylko jego potrzeby, ale także wartości, czy dylematy życiowe. Niezwykle istotne jest odpowiednie podejście i bezkrytyczne spojrzenie na drugiego człowieka.
    – Generowanie pomysłów: Na tym etapie mamy do czynienia z prawdziwą eksplozją kreatywności. Znając już problemy, rozterki czy wartości naszego wcześniejszego rozmówcy czas na generowanie pomysłów. Te mogą być zarówno przyziemne jak i nieprawdopodobnie szalone. Wszystko w rękach oraz głowach zespołu projektowego.
    – Prototypowanie: Po zapisaniu dwudziestu, pięćdziesięciu, a nawet stu pomysłów pora na zaplanowanie ich wdrożenia. Uspokajamy — nie każdy pomysł będzie nominowany do tego etapu. Prototypowanie prowadzone jest wyłącznie na kilku propozycjach. Wszystko podparte demokratycznym wyborem uczestników Design Thinking
    – Testowanie: Z prototypowanych wcześniej pomysłów wybieramy te, które naszym zdaniem są najkorzystniejsze do wdrożenia. Może być ich kilka lub jeden konkretny. W miarę upływu czasu można sięgać po kolejne z nich. Implementacja wyników Design Thinkingu to jedno, ale równie ważne jest testowanie, dzięki któremu możliwe jest skonfrontowanie słuszności

    założeń z rzeczywistością.
    Informacja o prowadzącym: Jakub Cichocki
    Trener biznesu, rozwoju osobistego, organizacji pozarządowych, konsultant kryzysowy, coach, menedżer sprzedaży. Z wykształcenia pedagog specjalny, absolwent psychologii biznesu oraz coachingu, szkoły trenerów biznesu Akademii SET. Zwolennik nauki przez doświadczenia, w tym także outdoor learningu. Specjalizuje się w szkoleniach: liderskich i menedżerskich, szkoleniach z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Pracuje i szkoli także w zakresie równowagi w życiu zawodowym i osobistym, zarządzaniu stresem, inteligencji emocjonalnej zarządzaniu różnorodnością. Wspiera wprowadzanie zmian wykorzystując narzędzia takiej jak: coaching, mentoring, facylitację, design thinking. W swej pracy stawia na wiedze opartą na doświadczeniu. Prowadzi też projekty związane z etykietą biznesu w różnych obszarach jej funkcjonowania i kreowaniu marki osobistej W codziennej pracy wykorzystuje takie narzędzia jak: MTQ Plus i MTQ 48 – badania odporności psychicznej, Extended DISC.
    Zawodowo 20 lat doświadczenia menedżerskiego w dużych organizacjach. Ostatnie lata to doświadczenie w pracy jako trener. W swych szkoleniach łączy teorię z doświadczeniem i pasją. Poszukuje rozwiązań nieszablonowych oraz wykorzystuje w nauce praktyczne działanie i doświadczenia. Współtworzy i wdraża programy rozwojowe w organizacjach, wspiera w poszukiwaniu nowych, nieszablonowych rozwiązań. W swoich warsztatach stawia na praktykę opartą na wiedzy teoretycznej i doświadczeniu.

    Wydarzenie realizowane w ramach projektu „AkTYwny KreaTYwny – pobudzanie ducha przedsiębiorczości kulturalnej i kreatywnej”. Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
    Działanie współfinansowane ze środków Gminy Miasto Szczecin